tirsdag den 18. september 2012

Skolen

Okay, nu har jeg snart gået i skole en måned. Det er rimelig hårdt sammenlignet med den danske skole. Jeg er junior og går i skole fra 7.30 - 18.00 med ét frikvarter på ½ time hvor vi spiser, hvad er det for noget at udsætte en dansker for!? Dovenskab ligger i mine nationale gener. Men dem har jeg været nødt til at undergrave da vi har matematikafleveringer for til hver eneste dag! Ja I hørte rigtigt folkens, jeg har matematik hver eneste dag!
 Mit skema ser sådan ud:

1. period Government
2. period Algebra
3. period World Civilization
4. period Personal Finance and Career
----------------------LUNCH-------------------
5. period Psychology
6. period Physics
7. period English
-------VOLLEYBALL PRACTICE----------

Selvom det er rimelig hårdt er jeg ufattelig glad for min skole. Jeg har fået nogle skønne amerikanske venner som jeg ser i weekenderne og så går i klasse med 3 af mine 11 søskende, så der er altid hjælp at hente med lektierne.

Volleyball practice? WT*!? tænker I.... Ja det gør jeg også! Det var ikke lige en del af min plan at træne volleyball over 10 timer om ugen, men sådan er det altså når man er på skolens pigehold! Ja jeg har blå mærker alle steder! I Danmark var volleyball noget af det værste man kunne sætte mig til, jeg hadede det i idræt, men jeg er faktisk begyndt at holde af den sport. Vores hold er fantastisk! måske ikke lige til at spille volleyball endnu, men socialt! Nogle af de hold vi spiller mod er 4 timers kørsel væk og det plejer at falde sammen med at drengene har en football game samme sted samme dag. Jeg elsker de busture!

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Kære Anna.
    Dejligt at høre om din rejse til Oregon. Det var en god tur, du havde, kan vi forstå.
    Og spændende her at læse om din dagligdag nu med forberedelse og spændende undervisning. Synes det lyder som nogle rigtig gode fag, I har derovre.
    Kan godt se, at det er et hårdt program, men så får du jo også den udfordring, du søgte. Vi har aldrig været i tvivl om, at du nok skulle klare dig derovre, og nu bliver du bare endnu dygtigere og "klogere på livet". Ingen tvivl om det.
    Også godt at I får en masse motion på en spændende og social måde.
    Det er så dejligt at høre, hvor godt du er faldet til og hvor glad du er for de mennesker, du omgås. Det glæder os rigtig meget.
    Her er alt vel.
    Vi ser frem til at høre nyt fra dig. Vi følger dig i tankerne :) Du må fortsat have det godt.
    Knus
    Esther og Leif

    SvarSlet
  3. Hej Anna. Synes det er virkelig at følge dig, og hører om din tur! Og du skriver godt. Men jeg kan altså ikke så godt læse skriften :( Er det muligt at ændre den eller...?

    SvarSlet